Kanal İstanbul

Konu, 'Gayrimenkul Sohbetleri' kısmında Uzman tarafından paylaşıldı.

  1. Uzman

    Uzman Üye

    Çılgın Proje Kanal İstanbul çevresinde yeni kurulacak şehirde doğal su kaynakları ve yeşil alanların azami ölçüde korunması kararlaştırıldı. Yeni şehirdeki nüfus yoğunluğu ise 1.2 milyondan 500 bine çekildi. Kanal etrafında şekillenecek şehirdeki nüfusun azaltılma talimatını bizzat Cumhurbaşkanı Erdoğan verdi. Her iki yakada 250' şer bin nüfusun yer alması kararlaştırıldı. Hayvanların doğal ortamda yaşamlarını sürdürebilmesi için kanal üzerine kurulacak köprülerde bile doğal bitki örtüsünün korunması hedeflendi.

    ARKEOLOJİK PARKLAR
    Proje alanı içindeki açık alanlar tek tek belirtildi. Orman alanları, dereler ve dere yataklarının mümkün mertebe korunması kararlaştırıldı. Açık alanlar, bio-çeşitliliği, açık hava tesislerini, pasif ve aktif rekreasyon alanlarını, küçük çaplı gıda üretimini ve çeşitli ağaçlardan oluşan bitki örtüsünü barındıracak. Arkeolojik parklar oluşturulacak. Hayvanat bahçesi açık alan ağının bir parçası olarak ormanlık alanın yakınında inşa edilecek.
    Kanal, büyük gemilerin geçişine izin verecek nitelikte inşa edilecek.

    [​IMG]


    Kanalın etrafına kurulacak kentin özgün bir silueti olacak. Bu kapsamda villa tipi yapılardan, binaların en fazla 6 katlı olacağı konut projelerine kadar kademeli yapılaşma oluşturulacak. Proje alanında "Kat Adedi Analizi"nde ise şu bilgilere yer verildi: "En yüksek inşaat kanal çevresinden ve yerleşim sınırındaki açık alanlardan uzak tutulmuş, bu şekilde iskan alanının kanal manzarası en üst düzeye çıkarılmıştır. Kanalın doğu kenarı boyunca, kuzey-güney doğrultusunda merkezi iş alanına karşılık gelen, doğrusal bir doku görülmektedir. Bina yükseklikleri dokusu, en yüksek yapılar metro istasyonlarında gruplanacak şekilde toplu taşıma hattını takip etmektedir..."

    Kanal İstanbul ile 2 yarımada ve bir ada oluşacak. Proje ile boğaz trafiğinin de son bulması hedefleniyor. Kanal İstanbul'dan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor. "Çoklu model yaklaşımı yoğun trafik sorununa yol açmadan iş merkezleri, endüstriyel alanlar ve işyerlerine en kolay ulaşımı sağlamayı hedefliyor. Yerleşim Verimi ve altyapıyı destekleyen, taşıt yolu ve çeşitli toplu taşıma yollarının da sürekliliğini sağlayacak köprüler, kanal boyunca kullanılacaktır. Geniş kesişim alanları ve hızlı tren durakları beyaz daire ile gösterilmişken yerel metro ve tramvay durakları kalın bir izle işaretlenmiştir. Bu alanlar stratejik olarak merkezi iş alanına ve geniş iskan alanlarına bağlanmış, diğer ulaşım türlerine bağlantı sağlanmıştır."
    [​IMG]


    Daha önce Silivri, Ortaköy, İnceğiz, Gökçeli, Çanakça, Dağyenice olarak tespit edilen proje arazisinden, Karacaköy, Evcik Barajı'ndan Karadeniz'e bağlanan bölümde istimlak edilecek arazilerin çokluğu sebebiyle vazgeçildi. Proje, planlamalara göre Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerinden geçerek Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birbirine bağlayacak. Kirlenen Küçükçekmece Gölü kanala katılacak, Sazlıdere Barajı ise devre dışı kalacak.

    Kanal İstanbul, alttan kesik 'V' harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümün genişliği 100 metreye, V harfinin 2 ucu arasındaki mesafe 520 metreye ulaşabilecek. Kanalın derinliği 25 metre olacak. Proje, İstanbul'da Avcılar, Bağcılar, Bakırköy, Arnavutköy, Başakşehir, Esenler, Eyüp ve Küçükçekmece'nin belirli bir bölümünü içeren bir bölgeyi kapsıyor.
    [​IMG]


    İstanbul'un çok büyük kısmını adaya dönüştürecek Kanal İstanbul için önümüzdeki aylarda ihale süreci başlayacak. Toplam 10 milyar dolara mal olacak dev proje, parça parça ihale edilecek. Projenin fizibilite çalışmaları ise tamamlandı. Karadeniz ve Marmara'nın yapay bir boğazla bağlanacağı projeyle yerli ve yabancı birden fazla şirket ilgilenirken; Panama Kanalı'nı yapan MWH Global ile Çinli birkaç şirketin talip olduğu belirtiliyor. Bunun yanı sıra önemli İtalyan ve Rus firmalarla ön görüşmeler yapıldı. Öte yandan İstanbul'daki deniz trafiğine çözüm için çok büyük bir Rus firmasının kanalın inşasını üstlenebileceğini ilettiği de öğrenildi.

    Kanal üzerine 6 köprü kurulacak. 4'ü ana karayolu güzergâhı olarak yapılacak. Kanalın uzunluğu 43 km, genişliği 400 metre olacak.
    [​IMG]

    Ortaya çıkacak milyonlarca metreküp hafriyat, liman ve havalimanı yapımı ile kanalın kapatılmasında kullanılacak.
     
  2. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Son durum nedir bilen var mı?
     
  3. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    Gazi Antep e kanal açıp deniz ile birleştirseler daha makul olur. hiç olmaz ise bölgeye bir refah gelir belki ülkedeki düzensiz nufüs ve iş dağılımı dengelenir. :)
     
  4. FerihaC

    FerihaC Yeni Üye

  5. gelinkız

    gelinkız Yeni Üye

  6. Atilla

    Atilla Yeni Üye

    Kamuoyunda genel olarak karşı insanlar, ben de çok sempati duymuyorum ama sanki biraz önyargılıyız bu konuda. Süveyş, Panama, Korint gibi örnekleri var. Bence daha tarafsız bir şekilde artı ve eksilerini tartışalım.


    upload_2018-1-15_11-33-28.png
     
  7. çağa

    çağa Yeni Üye

    Korinth Kanalı bizim planladığımıza benziyor. Mora ile Yunanistan'ı ayırıyor resmen.

    upload_2018-1-15_11-35-6.png
     

    Ekli Dosyalar:

  8. İ.H

    İ.H Yeni Üye

    Bir resim de benden gelsin.
    upload_2018-1-15_11-36-8.png
     
  9. GÜNEŞK

    GÜNEŞK Yeni Üye

    Tek şerit resmen :)
     

    Ekli Dosyalar:

  10. AslıhanB

    AslıhanB Yeni Üye

  11. muslihiddin

    muslihiddin Yeni Üye

    Kanal İstanbul projesinin yapım evresinin yaklaşık 5 yıl sürmesi ve minimum ekonomik ömrün 100 yıl olması bekleniyormuş. Kanalın minimum ekonomik ömrü, gerekli bakım ve tadilat faaliyetlerinin yürütülmesi koşuluyla 100 yıl olarak tahmin edilmektedir. Proje ayrıca, kazı çalışmaları için depolanacak olan adaları ve kıyı depolama alanlarını da içerecek.
     
  12. BerkI

    BerkI Yeni Üye

    Çevresini abad yada berbad edecek projedi, yaşayıp göreceğiz.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş