Satış ve Danışmanlık Firmaları

Konu, 'Gayrimenkul Sohbetleri' kısmında malkara lordu tarafından paylaşıldı.

  1. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    Günümüzde birçok proje üreticisi satışı danışmanlık firmalarına vermekte. Bu durumun doğurduğu avantajlar ve dezavantajlar nedir ? Bu fimalarin maaş ve prim sclaları nelerdir ? Profesyonel bir satışçı bu firmaları tercih etmeli mi ? Etmeli ise neden etmeli
    Saygılarımla.
     
    Son düzenleme: 25 Nisan 2017
  2. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Bu firmalardan birine sahip biri olarak ve sektörde bilinen firmaları tanıdığımı düşünürsek sanıyorum bu konuda söyleyebileceğim bir kaç şey olacaktır, pc ye geçtiğimde yazacağım detaylı
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  3. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Şirketler zaman zaman danışman firmalara ihtiyaç duyarlar. Bunun nedeni zaman içinde şirkette oluşabilecek işletme körlüğü'nün önüne geçme isteğidir.

    * İşletme Körlüğü: bir şirkette kullanılan yöntem ve uygulamalardaki hataların ve gelecekteki olası fırsatların ve risklerin çalışanlar tarafından algılanamaması sorunudur. çünkü çalışanlar, zamanla şirketteki uygulamalara ve iş yapış şekillerine alıştıkları için sorunları, riskleri ve fırsatları görmeleri zorlaşır. üstelik bu durum, yöneticiler için çok daha sıkıntılı olabilmektedir. nitekim günlük problemlerle meşgul olan yöneticiler, işletme körlüğü nedeniyle, halledilmesi son derece kolay olan problemlere bile çözüm bulmakta zorlanabilmekte ve özellikle şirketin geleceğini ilgilendirecek konularda, oluşabilecek fırsatları fark edemeyerek veya riskleri öngöremeyerek şirkete önemli kayıplar yaratabilmekte veya şirketi yüksek kazanımlardan mahrum bırakabilmektedirler.

    Kaynak: (*) http://dergipark.ulakbim.gov.tr/oybd/article/viewFile/5000145354/5000132694

    İşletme körlüğünü şunun için anlattım. Sektörün eskilerinin kendi ekipleri var. Bunların başında Sinpaş geliyor ve aynı ekip, aynı tip projeler, aynı mimar, aynı konsept uzun süredir devam ediyor. Ben bunları bir zamanların telefon devi NOKİA firmasına benzetiyorum. Üretilen ürün süper ama talep ev müşteri beklentisi artık değişmiş ve sen değişime ayak uyduramamışsın. Müşteri ünrünle birlikte, servis, ilgi, satış sonrası, anlaşılmak ve kendisini değerli hissetmek istiyor vs. vs. Çok uzatmayacağım. Bu gibi şirketlerde danışmanlık hadisesi çalışmaz, çünkü mevcut durum itibariyle bilinebilecek her şeyi kendilerinin bildiğini düşünürler. Bir başkasının onlar kadar bilmesi mümkün değildir. Haliyle bu kişiler danışman yada eğitimci olarak gelen kişilere saygı duymazlar, aksine tehdit olarak algılarlar. Bu kişilere bir şey veremezsiniz. Epiktetos'un dediği gibi; "Bir insanın bildiğini sandığı şeyi öğrenmesi imkansızdır" Zaten bu firmalarda eğitimli, uyumlu, makul insanların uzun süre çalışması çok zordur.

    Bu tip firmalar danışmanlık firmaları olduğu için emek yoğun ama sermaye birikimi olmayan firmalardır. 2007 yılından sonra epey bir revaça olmuş, firması, müteahhiti, arsa sahibi, pazarlamacısı, satıcısı hatta müşterisi bir tuhaf olan bu sektörde danışmanlık firmaları da vur-kaç yapınca bir danışmanlık kolu ciddi anlamda güven kaybına uğramıştır. Bu arkadaşlardan bazıları satmak için her yol mübah diye, firmanın vermediği vaadleri müşteriye sunmuş, olmayanı varmış gibi satmış ve komisyonunu alıp çekip gitmiştir. Firmalar da teslim döneminde müşteri ile karşı karşıya gelmiş, süreçleri yönetebilmek adına ciddi maliyetlere katlanmak zorunda kalmıştır. Şimdi sütten ağzı yananlar yoğurdu üfleyerek yemektedirler.

    Sektörde benim bildiğim bir kaç adet proje satış pazarlama organizasyonu yapan firma var. Tabi bu işi yapan/yaptığını iddia eden firma sayısı çok daha fazladır. Yani benim bilmiyor olmam da ölçü değil, ben bilmiyor olabilirim belki çok iddialı firmalar da vardır. Şöyle bir örnek vereyim; Yabancıya satış yapan 2015 yılında 374 firma var dendi. Bunlarla çalışmak için ulaşmaya uğraş verdik 25 civarında firmaya ulaşabildik, bunlarında 20 tanesine selam vermezsiniz, o derece.

    Bu firmaların eskileri Servotel, Resicon, Aremas, Areas, Projebeyaz, Satış Ekibi, Artıproje gibi firmalar var, 1-2 tane daha var ama aklıma gelmedi isimleri, hatırlarsam yazarım. Firmaların yapısını çok iyi bilmiyorum. Bu da bir eksiklik aslında. Bizim belki bir araya gelerek tanışmamız, yapıya uygun firmanın işi alması, network, personel, bilgi paylaşımı yapmamız herkes için daha iyi olacaktır ama rekabet nedeniyle çok zor.

    Bu firmalar genelde iyi projeler yaptılar ve danışmanlık firmalarına göre bir sermaye birikimleri oldu. Şimdi biraz daha seçici davranıyorlar, her projeye girmek istemiyorlar. Genel olarak maaşlar daha düşük primle desteklenecek kurgular yapıyorlar. Kendi çekirdek ekipleri var. İş garantisi Geliştirici Firmadaki gibi olmaz ama bu kişilerin networklerinden dolayı tuttukları bir personelin işsiz kalması da çok zor. Bildiğim kadarıyla sirkülasyon yüksek, uzun süre danışman firmada çalışan personel sayısı az. Çünkü proje bazlı çalışıyorlar. Bir firma satış ömrü boyunca 3 satış firması değiştirebiliyor ama proje yine geliştirici firmanın. Yani geliştirici hancı, danışman firma yolcu gibi düşünebilirsiniz. Bu nedenle Geliştiricinin toleransı ve sabı daha yüksek olacaktır.

    Satıcı bu firmayı tercih ediyorsa projeden dolayı edebilir. Yani iyi bir proje almıştır, hızlı satılacaktır, prim sistemi güzeldir, satıp önünüze bakabilirsiniz. Ama çakılmış diye tabir ettiğimiz projelere gidip oturmanın kimseye bir faydası olmaz kanaatimce.
     
    osiris666 ve malkara lordu bunu beğendi.
  4. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    öncelikle emek harcayıp açıklayıcı bir bilgilendirme yaptığınız için teşekkür ederim. yani işverene değil pastaya bak sonucunu çıkardım :)
     
  5. Komutan Logar

    Komutan Logar Aktif Üye

    Bu firmalar için iş almak zor aldıktan sonra işi yapmak daha zor, eğer piyasada tutunabilirlerse daha kaliteli bir satış pazarlama süreçlerine şahit olabiliriz, müteahhit firmanın insafına kalmayız bence
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  6. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    İnşallah..
     
  7. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    bu tarz firmaların bazılarını tenzih ederek iş alımlarında donanım ve raporlarından çok referans ile iş aldığı kanısındayım. işi bilen ama firmayı tanımayan adama değilde işi bilmeyen ama firmayı tanıyan adama daha çok iş paslamaları garip. üreticinin bu bağlamda kendini riske atmasıda enterasan biraz. eğitim şart :)
     
  8. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    Şimdide bu işte üst düzey para döndüğünü düşünenler çıktı danışman firma kurucam paranın gözüne vurucam diyor hayatında ilgisi olmayan bir sektör için hemde.. öyle olsaydı o işler ohooo.
     
    özkankilit bunu beğendi.
  9. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Dışarıdan göründüğü gibi değil, kolay olup da iyi pazar kazandıran bir iş şu ortamda pek mümkün değil
     
  10. kuruoglu

    kuruoglu Üye

    Sektörün köklü firmaları kendi pazarlama ekiplerini kurduklarından genellikle dışarıdan bir desteğe ihtiyaç duymuyorlar. Ancak televizyon başta olmak üzere tüm medyayı raklam amaçlı kullandıklarından, danışmanlık ücretini reklama harcamış oluyorlar. Böyle bir ekibi olmayan firmalar ile projesinde sadece arapları hedefleyen işletmeler ise gerekli satışı sağlayamayınca gerek emlakçılar aracılığıyla gerekse de danışmanlık firmaları aracılığıyla çözüm bulmaya çalışabiliyorlar.
    Danışmanlık işi danışmanlık firmasının uzmanlığına bağlı olduğu gibi olası projenin kalitesine, fiyatına ve lokasyonuna da bağlı oluyor. Örneğin balon fiyatlı ve makyajlı projelerde satış için hiç bir danışmanlık firmasının kabileyeti yeterli olmayacağından firma sahipleri danışmanlık firmaları yerine emlakçılara; arap müşteriler için %10 ve yerli müşteriler için %1 komisyon teklif edebiliyorlar.
    Makyajdan kasıt; doğuya özgü aksesuarlarla abartılı ince işçilik, balondan kasıt ise gerçek rayicin üzerinde fiyat denemeleri..
    Benim düşünceme göre bizde danışmanlık konusu tam olarak oturmadı. Bu nedenle bu boşluğu kurumsal gayrimenkul hizmetleri veren marka emlakçılar kapatıyor. Ya da firma kendi satış kadrosunu kurarak müşteriyi reklam ile çekiyor.
    Olası danışmanlık firmalarının çok güvenilir ve tanınmış olması, sattıkları projelerin tamamlanmış olması ve eğer tamamlanmamış ise yatırımcının hukuki güvence altına alınması gibi hizmetleri olmalı ki, tercih edilsinler. Artık flama asarak 300 - 500 TL'lik hazır web site şablonları alarak, tercih edilmeyen TVlerin Tercih edilmeyen saatlerinde reklama çıkarak satış dönemi sona ermiştir.
    Şimdi güvenilir firmaların prim yapan lokasyonlarda ödüllü projelerini takip ediyor insanlar. Kira getirisi amaçlı yatırımları için hazır kiracı ve kâr amaçlı yatırımları için yıllık prim garantisi arıyorlar.
     
  11. Ertuğrul

    Ertuğrul Yeni Üye

    Bu firmaların çalışma modelleri nedir? Yani sabit bir rakam mı alırlar yoksa komisyonla mı çalışıyorlar vs. Yani komisyonla çalıştıklarını biliyorum da nedir oranlar?
     
  12. tanerkazanoğlu

    tanerkazanoğlu Yeni Üye

    Sektörde yönetici olup da 40 yaşına gelince danışmanlık firması açmayanı dövüyorlarmış :)
     
    FAHRİYEG, REHAÇ, nesefi ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  13. kuruoglu

    kuruoglu Üye

    Bence komisyon yeterli olmaz. Başlangıç için bir bütçe belirlenmeli. Projenin büyüklüğüyle orantılı bir bütçe. Ancak gayrimenkul başına komisyonun düşük olmasında bir mahsur yok..
     
    KÜBRAH, sağbudun ve meltemabit bunu beğendi.
  14. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Aslında güzel bir tespit :)

    Belki işin doğası gereği bu şekilde oluyor. Sektör zor bir sektör, patronlarla anlaşmak da çok olay değil. Yaş ilerledikçe ve pozisyon yükseldikçe ailenden daha çok patron tayfası ile vakit geçirmeye başlıyorsun, herşeyi isteyen ama pek bir şey ödemek istemeyen adamlar oluyor genelde istisnaları tenzih ederim. Zaman-mekan kavramları olmuyor, her şeyi hemen olsun istiyorlar ve maliyeti de sıfıra yakın olsun istiyorlar. Bu nedenle geçinmek yada sürdürülebilir bir çalışma ortamı olmuyor. Kötü komşu ev sahibi yapar misali kötü patron/yönetici de firma sahibi yapıyor :)

    Danışmanlık firmalarının en bilineni Vedat Aslan'ın kurduğu Aremas. Yine sektörde en eski bilinen serv otel var. Fyp, satış ekibi, optima, ideaa, areas, network gibi firmalar da var. Bu firmalar satılabilir projeler aldıklarında para kazanabiliyorlar ama genelde sürdürülebilir olmuyor. Sektörün bir diğer bug'ı da ekipte biraz palazlananın ayrılıp kendi firmasını kurması ve pastanın tekrar tekrar bölünmesi. Serbest piyasa ekonomisi, tabi ki herkes kendi avantajına olan işi yapacak ama dediğim gibi sürdürmek zor. İş yapsanız dahi ciddi bir tahsilat problemi var. Yine de kendi işini yapmanın motivasyonu ve huzuru bir başka olsa gerek.
     
  15. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Genelde firmaya bağlı olarak bir set-up bedeli talep edilir, sonrasında yine yapılacak işe göre süreli yada mahsup edilecek şekilde bir fee alınır. Komisyon oranları % 0,5 ile % 3 arasında değişiyor. Projenin zorluk derecesine göre. Belki farklı oran ve çalışma şekilleri de vardır. Ben pazarlama bütçesi olmayan, katacağımız değere inanmayan firmalara genelde teşekkür ediyorum. Sözleşmemiz olduğu halde paramızı alamadığımız, çok geç alıp zarar ettiğimiz bir sürü iş var. Belki işi alırken kazanmak konusunda daha fazla kafa yormamız gerek.
     
    pınardikmen, METEK, SERPİLZ ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  16. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    o değilde hayatında satış projeksiyonu yapmamış adını duyunca ağzı açık bakan adamların bu işe soyunmasına hayranım. zaten ona o işi veren müteahhitte paranın zaman değeri dendiğinde ağzı açık bakıyo. bu kitle için komisyon ve para bazlı konuşmalar önemli. onlar için bu günün 1 milyonu 1 sene sonrasının 1 milyonu ile aynı :) neyse demekki onlarında yoğurt yeme şekilleri bu... durmak yok batmaya devam
     
    bahire, oktüre, GOKOGLUH ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  17. YILMAZÜ

    YILMAZÜ Yeni Üye

    fortes fortuna adiuvat demiş zamanında romalılar, yani tanrı cesurlar sever. zaman zaman cahil olsalar bile..
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  18. kuruoglu

    kuruoglu Üye

    Üstadım, her iş anlaşması için ücret önemlidir ve konuşulmalıdır. İster 5 dairenin pazarlamasını alın ister 1000 dairenin; ücret antlaşma kriterlerinden biridir.
     
  19. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    para tabiki önemli önemsiz demedimki. ar-ge si yapılmadan alınan işlere kastım. veren müteahhitte alan danışman firmada zarar ediyor. yoksa bedava olacak değilya canım :)
     
  20. İpek

    İpek Daimi Üye

    Son dönemde pek bir revaçta oldu sanki, kim işten ayrılsa danışmanım diye çıkıyor ortaya, bu furya 1-2 yıl daha sürer sonra yavaşlar bence.
     
  21. tüsün

    tüsün Yeni Üye

    Zor bir işe soyunan firmalar, lansmanı yapıp kaymağını yedikten sonra kaçanlardan bahsetmiyorum tabiki.
     
  22. baharhamamcı

    baharhamamcı Yeni Üye

    Genel olarak imajları bozuktur, emlakçıdan hallice diyebiliriz.
     
  23. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Sektörün daralmasıyla iş bulamayan profesyonellerin mantar gibi kurdukları firmalar
     
  24. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    yani sektörün aslında ihtiyacı yok mu demeliyiz buna biraz açarmısınız sayın admin. teşekkürler
     
  25. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Sektörün o kadar çok şeye ihtiyacı var ki bence danışmanlık firmaları en son sıralarda yer alır. Serbest piyasa ekonomisinin işlediği pazarda arz ve talep kendi dengesini bulur. Bu durumda eğer danışmanlık firmalarına ihtiyaç varsa bu firmalar kurulur, iş yapar, çalışır, para kazanır. Ama sektörün her alanında olduğu gibi bu şirketlerin uzmanlığı nedir, vaadi nedir, bu şirketler vaadini gerçekleştiremezse yaptırımı nedir bir standardı yok. Yani danışmanımızın standartı yok da müşterisinin yani inşaat firmasının var mı? İnşaat firmasının yok müşterisinin var mı? Bunların kurallarını düzenleyen çevre ve şehircilik bakanlığının, kdv ve vergi tarafında maliye bakanlığının bir standardı var mı? Kurallara uyanın, vergisini verenin, işlemlerini resmi gösterenin cezalandırıldığı bir kurgu var. Borçlara cezalara af getiriliyor, şehrin dokusunu bozan mimariye imar barışı adı altında af getiriliyor, hazine arazisini işgal etmiş başı bozuklar araziyi müteahhite verip zengin oluyor, senin bir ömür çalışıp didinip kazanamayacağın parayı kazanıyor.

    Hasıl-ı kelam, say yasası olarak iktisat kuramı "her arz kendi talebini yaratır" der. Amiyane tabirle kel satıcının kör alıcısı olur diye de özetlenebilir. Buna karşılık keynes de "her talep kendi arzını yaratır" diyor. Haliyle piyasanın ihtiyacı danışmanlık firmalarının durumunu belirler. Başarılı örnekleri olacağı gibi, başarısız olanlar da olacaktır, bu durum sektörden bağımsız firmaları kuranların yetenek ve beklentileri ile alakalıdır.
     
    malkara lordu bunu beğendi.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş