Statü satmak

Konu, 'Gayrimenkul Sohbetleri' kısmında malkara lordu tarafından paylaşıldı.

  1. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    Bir konut firması lüx ürün yapıyorum diyebilir her firma yapabilir. statüsü olan bir ürünü nasil yaratabilirsiniz ? örn m2 si 10.000 $ olan bir yerde neyi yapar iseniz 20.000$ lara satabilirsin ? yada neyi sattığını zı nasıl hissettirebilirsiniz? böyle bir üründe markanizin değeri ürün değerine ne kadar etki eder ? arabadan örnek verirsek ünlü markalar 200.000€ ya araç satıyor bir bakıyorsunuz bir arac yapıp 40 tane ürettik 2.000.000$ diyo millet sıraya giriyo . bu lüx algısını ürünün adedi insan egosu ve ulaşılabilirlik mi belirliyor ? fikirlerinizi öğrenebilirmiyim
     
  2. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    İktisatta snob tüketim diye bir kavram vardır. Snob'un kelime anlamı "züppe" olarak çevrilebilir. Bu teze göre, bir malın fiyatı düştükçe talebi azalır. Mantıksız geliyor değil mi? Aslında tam tersi olmalı, fiyat düşer talep artar. Bu kuram bu şekilde olduğunu iddia ediyor.

    Yani hadise tam sizin bahsettiğiniz gibi işliyor, algı.

    Adam Etro gömlek giyiyor, Etro Gömlek 900 TL, eğer Etro 80 TL olsa bu adam Etro almayacak, Prada alacak, Ermenegildo Zegna alacak yada başka bir markaya yönelecek.

    Yada Rolex 10.000 dolar olduğu için talep ediliyor. Rolex 10.000 dolar değil de 1.000 dolar olsa Rolex alan müşteri başka bir marka ile ikame ediyor, yani başka markayı seçiyor. Fiyatı düşünce istediği etkiyi yaratmıyor çünkü. 10.000 dolar verip aldığı saatin amacı sadece saati göstermesi değil, bir statü bir seviye göstergesi olarak değerlendiriliyor.

    Aynı şekilde ürünler var bir zamanlar erişilmezken şu anda daha makul seviyelerde olan, onların kullanıcı profili değişmiştir emin olun.

    Otomobil firmaları bir kaç yıldır bu duruma özel üretim yapıyor. Renault motorlu mercedes A serileri, Bmw 1-2 Serileri, Audi 1 serileri tam olarak bu ihtiyaç için üretiliyor. Çünkü müşteri D Segment Opel (insignia) markası yerine aynı fiyata A Serisi Mercedes'e binip masaya mercedes anahtarı koymak istiyor. Bu durumu da overrated kavramı (kıymeti abartılmış) ile açıklayabiliriz.

    Vakti zamanında reina'ya herkesi almıyorlardı. Hatta bir kaç güzel kızı da kapıdan geri çevirmişlerdi (cast ajansından anlaşmalı kızlardı). Bir anda reinaya girmek statü göstergesi oldu. Giriş fiyatı, yemek fiyatı, içki fiyatı sorgulanmaz oldu, "reinadaydık abi" demek seni direk olarak segmente ediyordu güya, ne kadar önemliyse!! Yani reina kendisi erişilmez, ulaşılmaz konumlandırmış oldu, pazarlama anlamında başarılı bana göre.

    Projeden örnek vermek gerekirse Maçka Residence projesi Armani Markası ile anlaştı ve projesini özdeşleştirdi. Duvarlar Armani Marka Deri ile kaplı vs. gibi reklam yaptı. Yani özetle ulaşılmaz, herkes alamaz gibi bir imajla çıktı, başarılı da oldu ama hala stoğu var.

    Yukarıdaki örnekleri tam olarak snob tüketim ile açıklayamayız, yani tam karşılığı olmaz. Çok uzun bir konu aslında sosyolojik, psikoloji, iktisadi, pazarlama bilimleri anlamda irdelenmesi konuşulması gerekir, ama özetle bu şekilde açıklayabiliriz.
     
    ArGe ve malkara lordu bunu beğendi.
  3. hodor

    hodor Aktif Üye

    Bizim millet kalabalığı takip etmeyi sever, yeterki bir şey popüler olsun, tuzlukla koşarlar. Sallayacağın havucu doğru seçersen 5'e 10'a bakmaz alır.
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  4. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    allahtan ben deichman dan collezion dan leke den giyiniyorumda böle dertlerim yok. üzerimdeki en marka şey uzun parliament :)
     
  5. HOUSE LANNISTER

    HOUSE LANNISTER Daimi Üye

    parliament'e de zam geldi :)
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  6. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Sana birinci yakışır..

    upload_2016-12-6_9-52-45.png
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  7. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    Buradaki statü itibar olarak değerlendirilebilir aslında. Yani Marka kavramı altında bazı ürünlere bedelinin üzerinde rakamlar ödemeyi göze alırız. Çünkü karşılaşabileceğimiz bir sorunda markanın gücü yanımızda olacaktır, bunun da bir bedeli var diye düşünürüz aslında.

    Zamanında Sinpaş'da proje üretiyoruz, fiyatları, şerefiyelendirmeleri, ödeme planlarını yapmışız. Avni Bey'lere nihai sunum yapılıyor. Avni Bey dinliyor fiyatları, en son diyor ki Sinpaş farkını koydunuz mu? Tabi herkes birbirine bakıyor, tekrar ediyor; Sinpaş Farkını koydunuz mu diye? Koyun bakalım fiyatların üzerinde % 15 Sinpaş farkını, hayırlı olsun diyor. Herkes dumur, fiyatlar % 15 yüksekten çıkıyor.
     
    malkara lordu bunu beğendi.
  8. malkara lordu

    malkara lordu Yönetici Yetkili Kişi

    zamanında dediğiniz sinpaş sektörde ilk 3 te iken sanırım. şimdi de %15 aşağıya çekin diyordur :)
     
  9. yurtkanözatlan

    yurtkanözatlan Yeni Üye


    Yazdıklarınıza paralel bir şeyler yazmak istiyorum. Gelir durumu iyi olan kişiler kendisini özel hissettirecek tüketim çabası içindedirler. Herkesin eriştiği şeylere erişmek mutlu etmez onları. Lüks ve erişilmez olanın peşindedirler her zaman. Herkesin gittiği restauranta cafeye gitmez, bir yemek 500 dolar dersen onu gidip yer. Çünkü önemli olan kendisini özel hissetmesidir. Bunun bilince olan markalar yada üreticiler bu konuya ciddi yatırım yaparlar. Valeler, resepsiyonlar, karşılamalar, uğurlamalar vs. vs. Aynı şey konut için de geçerli. Fiyatın müşteriyi segmentte ettiği bir gerçek, yada en azından böyle düşünmek hoşlarına gidiyor, bazı malın fiyatı yüksek olduğu için talep görüyor. Mercedes S Class Bentley'den daha iyi bir araç ama bentley S Class'tan statü olarak daha iyi olarak algılanıyor çünkü fiyatı S Class'ın 3 katı.
     
    Admin bunu beğendi.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş